Fotó galéria Letölthető dokumentumok Kérdések válaszok Tagok, szervezetek Rendezvénynaptár Zuglói Kábítószerügyi Egyeztető Fórum Drog enciklopédia HERO-in lézer show HERO-in lézer show Drog enciklopédia HERO-in lézer show Drog enciklopédia főoldal Index Zuglói KEF a ZUGRádióban! Hallgassa Online! HERO-in lézer show Ecstasy és víz: se túl sokat, se túl keveset! 2016.06.23.

A BalatonSound fesztiválon meghalt egy lány. Pedig nem kellett volna meghalnia, ha tisztában van azzal, hogy a túl kevés vagy a túl sok víz jóval veszélyesebb, mint az Ecstasy maga. Kevesebb víz és egy kis sós ropi megmenthette volna az életét.

Az Ecstasy hatóanyaga, az MDMA nem különösebben mérgező anyag. A szakirodalom szerint a szokásos fogyasztói dózis sokszorosát (kb. 2000 mg) kellene elfogyasztani ahhoz, hogy végezzen egy egészséges felnőtt emberrel. Nagyon ritka, hogy valaki Ecstasy-mérgezéstől haljon meg. Ennél azonban jóval gyakoribb (bár statisztikailag még mindig nagyon ritka), hogy valaki a feketepiac kiszámíthatatlansága (nem MDMA van a tablettában), illetve a tudatlanság vagy a gondatlanság következtében lesz rosszul vagy hal meg. Sokan tisztában vannak például azzal, hogy az Ecstasy hatása alatt az ember hajlamos túl sokat táncolni anélkül, hogy pihenne vagy elég folyadékot juttatna a szervezetébe. Ez túlhevüléshez és kiszáradáshoz vezethet, különösen egy forró nyári fesztiválon. Ezért aztán a fogyasztók ezt a veszélyt azzal kompenzálják, hogy sok vizet próbálnak inni, még akkor is, ha egyébként nem érzik szomjasnak magukat.


És itt jön a probléma. Ugyanis a legtöbben azzal már nincsenek tisztában, hogy a rövid idő alatt elfogyasztott nagy mennyiségű víz bizony mérgező lehet az ember számára. A túl sok víz hatására felborul a szervezet ionegyensúlya, a vérplazmában lecsökken a nátriumkoncentráció, és kialakul az ún. vízmérgezés (hiponatremia). Tünetei: szédülés, hányás, kimerültség, izomgyengeség. Szélsőséges esetben az áldozat kómába eshet és meg is halhat. Az is előfordul, hogy a tüneteket tapasztalva az illető még több vizet iszik, vagy még több vizet itatnak vele, mert azt hiszi(k), hogy ezzel segít(enek) rajta. Pedig nem.


Hogyan is lehet megelőzni az ilyen haláleseteket? "Nem kell drogozni oszt nem halsz meg!" Mondhatja a köznépi bölcsesség. Ebben az esetben azonban ez a bölcsesség sekélyes, hiszen a fiatalok a bulikban és a fesztiválokon kísérleteznek különféle szerekkel, és ha már így tesznek, akkor jó, ha legalább tisztában vannak azzal, hogyan kerülhetik el a baleseteket. Az élet és egészség megőrzése jóval fontosabb, mint a moralizáló ítélkezés!


Néhány egyszerű tipp (nem csak) Ecstasy-t fogyasztó fiataloknak a fesztiválokon:

- Ne igyál se több, se kevesebb vizet (nem alkoholt) mint fél liter egy óránként!

- Ha teheted, vegyél izotóniás sportitalt!

- A kevesebb több: hiába tolsz túl sok ekit, attól nem lesz jobb az élmény!  

- Vigyél magaddal sós rágcsát, ropit vagy perecet, és időnként egyél belőle még akkor is, ha nem vagy éhes!

- Ne táncolj túl sokat egy huzamban, pihenj!

- Ne keverd a drogokat (beleérte az alkoholt is)!


És persze a legfontosabb tanács: figyeljetek magatokra és egymásra! A parti- és fesztiválszervezők pedig jobban teszik, ha beengedik az olyan szervezeteket, amelyek segítik a partizókat a biztonságosabb szórakozásban, mint amilyen például a DÁT2!


forrás: http://drogriporter.blog.hu/2016/07/23/ecstasy_es_viz_se_tul_sokat_se_tul_keveset

Vissza az általános hírekhez

Kapcsolatfelvételi űrlap

Enter CAPTCHA solution
Listen to audio CAPTCHA